+36 30 218 0949 info@pahor.hu

Gyári felépítmény vagy utólag kialakított felépítmény?

 

Az első és legfontosabb dolog mielőtt elterveznénk, hogy milyen felépítményt szeretnénk, az autó kiválasztása.  Amennyiben időben, még az alváz megvásárlása előtt keressük fel a felépítménygyártó céget, akkor még lehetőségünk van olyan műszaki paraméterekkel rendelkező jármű megvásárlására, amire hosszabb szélesebb magasabb, felépítmény gyártható mint a gyári kivitel. Ezért azt tanácsoljuk minden leendő vásárlónak, hogy előbb a felépítménygyártóval konzultáljon, (amennyiben utólag kialakított felépítmény választja) és csak utána rendelje meg az autót.

A mai piac igen széles kínálatot biztosít a kishaszongépjárművek terén is, a gépjármű belsőjétől kezdve az alvázak méreteinek változtathatóságain át, a tolató asszisztensig lényegében a mi kényelmi  és funkcionális elvárásainkra szabhatjuk. Fontos tulajdonság a szállítható személyek száma. Egy platós autó esetében igény lehet, hogy az egész brigádot el tudjuk szállítani és ne keljen erre külön autót vásároljunk. A nagyobb fülkés kishaszongépjárművek átlagosan 5 személyesek, ami igencsak megkönnyíti az emberek szállítását, és új lehetőségeket tár fel előttünk.  Érdemes jól átnézni minden márka kínálatát, és kiválasztani a számunkra legoptimálisabb változatot.

vw transporter fahrgestell 300x122 - Gyári felépítmény vagy utólag kialakított felépítmény?

Amennyiben kiválasztottuk a megfelelő autót a következő lépésben át kell, gondoljuk felépítményünk specifikációit és eldönteni a nagy kérdést, hogy gyári vagy utólag kialakított felépítményt válasszuk. A gyári felépítmények adott méretekben, és kivitelben készülnek, az általános vásárlói igények szerint. Egy ideális világban biztosan megfelelnének minden felhasználónak, de sajnos nem ilyen világban élünk.

Az autógyártók a súly, és ár optimalizálás oltárán sokszor feláldozzák a műszaki tartalmat. Kevesebb alátámasztással, vékonyabb platólemezzel, stb. készülnek a gyári platók, amik a hétköznapi felhasználás során gyorsabb elhasználódáshoz vezetnek. A plató sarokpontjainak kialakításánál, például eleve nem gondolnak a ponyvavázak fogadására, ami igen nagy hátrányt jelenthet, ha meg szeretnénk védeni az általunk szállított dolgokat például az időjárási körülményektől. Dobozos, hűtős, billenő, stb. felépítmények, pedig általában nem szerepelnek a kínálatukban, ami eleve kizárja azt a tényt, hogy a gyárból kiguruló kishaszongépjárműbe már pakolhatjuk is bele pedálú a hűteni kívánt termékünket.

aludoboz 1 1 300x225 - Gyári felépítmény vagy utólag kialakított felépítmény?5 személyes aludobozos felépítmény

Minden vásárlás esetén mások az igényei: tudjuk, hogy mit akarunk, és hogyan szállítani, egyáltalán mire akarjuk használni a járművet és a felépítményt, a Pahor Járműfelépítmények tudja, hogy milyen felépítményre van ehhez szükség. Másfajta felépítményt javaslunk egy asztalosnak, egy villanyszerelő brigádnak, esetleg egy építőipari cégnek. Ezért, és a „személyre szabott” kialakítás miatt érdemes az utólag gyártott felépítményeket is számításba venni, a választáskor. Lehet, hogy a kezdeti bekerülési költségük drágább ugyan a gyári, esetleg éppen akciós felépítményekkel szemben, de ez az ár előny a felhasználás során elfogy, sőt.

A megrendelők részéről érkező extra igényektől sem ijedünk meg, ha a jármű műszaki lehetőségei és az előírások megengedik, partnerek vagyunk a megvalósításban. Egy haszonjárművet általában minimum 5 évig használnak, a jól megtervezett és kivitelezett felépítmény a megfelelő autóval kompromisszumok nélkül végzi a dolgát, hozza a hasznot, hiszen ez a dolga. Az általunk gyártott termékekre, munkára általában 2 év jótállást vállalunk, a beépített eszközökre, készülékekre a gyártó által biztosított 1 évet.

platofelepitmeny 1 1 1 1 300x200 - Gyári felépítmény vagy utólag kialakított felépítmény?Billenőplatós felépítmény

Korábbi cikkünkben írtunk a Magyarországon nemrégiben bevezetett Nemztei Tengelysújmérő Rendszerekről (TSM). Az elmúlt időszakban nagy dilemmát okozott a vásárlóknak, hogy maradjanak a kishaszongépjárműveknél vagy a túlterhelés elkerülése érdekében nagyobb kategóriát válasszanak. Nem hivatalos információ, hogy a 3,5 tonna alatti kishaszongépjárművek kimaradnak a TSM mérésből. Cégünk legújabb feljelsztése az extrakönnyű felépítmény amellyel bizonyos estekben akár 90 kilót is spórolhatunk. Ennél a változatnál a legtöbb fém alkatrészt aluminínium váltja fel, és az extra felszabadult súly miatt nem kell félnünk egy esetleges büntetéstől.